Технологиите се превръщат в решаващ фактор за младите купувачи на нови коли

Проучване на Peugeot показва, че разликите в очакванията на поколенията са значителни

peugeot пежо

Peugeot

К акво е първото, което проверяват потенциалните купувачи на нов автомобил? Мощността на двигателя? Мястото в купето? Обемът на багажника? Стабилността на пътя?

Всъщност, зависи от възрастта. Проучване на Peugeot открива какво вълнува най-много купувачите на различните възрастови поколения, съобщава AutoExpress.

Разликите са големи, но надали са изненадващи. Например най-големите приоритети за Gen Z и милениълите са свързаността на автомобила, автономни функции и екологичен дизайн. Gen Z са хората родени от 1995 г. до 2012 г. Милениълите пък са хората родени в диапазона – 1980 г. – 1994 г.

Най-желани са дигиталните функции за свързаност. Те са търсени от 42% от милениълите и 38% от Gen Z, които държат да могат да свързват смартфона си с колата. При по-възрастните купувачи интересът към тази екстра спада до под 10%.

За 31% от Gen Z хората, наличността на технологии е ключова за решението каква кола да си купят. Същото казват едва 10% от буумърите, т.е. хора, родени в годините от 1946 г. до 1964 г.

За по-възрастните купувачи по-важно е какво задвижва колата. И противно на очакванията, тук те не държат задължително да е „чист“ ДВГ. Напротив, отворени са към хибриди и EV. Единствената технология, която често се показва в отговорите им е, че им се иска в колата им да има навигация.

Общо 24% от всички шофьори казват, че AI асистент в колата звучи интересно. Очаквано, 46% от Gen Z искат подобна екстра в автомобила си, а 62% - автономни функции.

Peugeot отбелязва, че проучването помага на компанията да продължи да прави коли, които отговарят на очакванията на модерните шофьори. Тя иска да затвърди водещите си позиции в технологиите и електрификацията и анализът показва, че е взела правилното решение да се съсредоточи върху тези сегменти.

коли автомобили технологии Peugeot